Påminnelse om årsmöte 2019

Sommaren “den stora vaken” närmar sig som en inbiten skridskoåkare ser på saken

Under några av dagarna i veckan som gått har det känts som om våren inte är så långt bort. Det har funnits dofter i luften som inte har varit där tidigare och som skvallrar om att något är på väg att hända. Dessutom är det inte så många dagar kvar till båtmässan öppnar. Det har gjort att det pirrat till lite obestämt i den delen av kroppen där båtintresset sitter. Det är en ganska angenäm känsla och förbereder en sann båtmänniska på det som komma skall – nämligen förmågan att genomföra ännu en mödosam vårrustning. Men först ska vi ha årsmöte i båtklubben. Om detta ökar pirret ytterligare kan vi ju hoppas. Hurusom så har vi i styrelsen i alla fall nu hunnit klart med förberedelserna och gjort klart alla skrivelser och handlingar som till ett årsmöte ska vara klara. Som tidigare år förläggs mötet till Båtmagnetens lokaler i Magneberg. Tid: torsdagen den 7 mars kl 18.30. Något att äta och dricka serveras kl 18.00. Vi kommer att informera lite om den nya datalagen GDPR och vad den innebär för medlemmarna i Kopparmora båtklubb samt om nya miljökrav angående giftiga tennföreningar som kan finnas på båtbottnar på äldre båtar.

Dagordningen bifogas i kallelsen till årsmöte som alla medlemmar snart får i sin brevlåda. Övriga handlingar finns att ladda ner här från hemsidan. Gå in under Årsmöteshandlingar så finner du vad du behöver.